Tips til hvordan du kan engasjere publikum og maksimere rekkevidden av ditt event

Det er mange ting som er avgjørende for å skape engasjement for ditt event som for eksempel valg av foredragsholder, promotering i sosiale medier og interaktive aktiviteter. Se våre tips til hvordan du kan skape oppmerksomhet rundt ditt event.

 

Velg foredragsholder med omhu

Planlegger du å ha en eller flere foredragsholdere til eventet er det flere faktorer som er avgjørende. Appellerer foredragsholderen til publikum? Er foredragsholderen representativ for deres bedrift? Kjendisstatus, karisma, kunnskap og interesse er kriterier som er av betydning. Velg en foredragsholder som inspirerer og engasjerer. Skap en ekstra wow-faktor ved å velge en person som ikke naturlig ville vært første valget (et «wild card») som bidrar til at eventet blir en snakkis og som kan fange medienes oppmerksomhet. Arrangementet vil da kunne selge seg selv.

 

Engasjere_publikum_event

 

Promotering av ditt event i sosiale medier

Sosiale medier, som Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn, er egnede kanaler for å skape engasjement, øke synligheten og nå ut til deltakerne på. Velg de kanalene hvor du treffer dine målgrupper best, og bruk gjerne flere kanaler for å øke rekkevidden. Facebook er godt egnet til promotering av event, mens Twitter og Instagram er mer passende når det kommer til å fange øyeblikkene underveis.

Promotering av ditt event i sosiale medier

Engasjer publikum under eventet

Velg interaktive aktiviteter for å engasjere publikum. Deltakere kan via sin mobil svare på spørsmål, dele sin mening og få tilgang til eventinformasjon gjennom en webside eller eventapp. Det er også mulighet for toveiskommunikasjon hvor publikum kan legge ut sine egne spørsmål under arrangementet, lage spill, og Q&A. Det finnes forskjellige verktøy som kan benyttes som f.eks Facebook Questions, Poll for Facebook, MeetingPulse, Kahoot og Delegia mobilweb.Engasjere publikum event

Maksimer rekkevidden av eventet i sosiale medier

Ha en klar strategi bak innleggene om eventet i sosiale medier. Tross alt er det ikke nok for følgerne dine å se oppdateringene – du vil engasjere og konvertere dem. Budskapet skal være tydelig og engasjerende og innholdet må appellere. I tillegg må du være aktiv og synlig og publisere jevnlig. Lag for eksempel en visuell profil med farger og logo for å skape en event identitet.

Benytt hashtags

Skap øyeblikk som er egnet for å deles av publikum i sosiale medier, og benytt passende hashtags! Studier viser at hashtag øker sosialt medieengasjement dramatisk. Hashtags er en av de beste sporbare måtene å skape oppmerksomhet rundt arrangementet ditt på sosiale medier. Ved å klikke på en hashtag kan man raskt se alt som er delt og knyttet til eventet. Når folk er engasjert i et event, vil de mest sannsynlig også besøke dine sosiale medier. Ikke glem de nye følgerne dine – hold dem engasjerte ved å skape interessant innhold!

 

På utkikk etter en profesjonell partner til ditt event? 

Vi har god erfaring med å levere alt innen events, enten det gjelder et mindre oppdrag eller større arrangementer. Vi hjelper deg med å skape lønnsomme møteplasser. 

Pin It

Comments are closed.

« Tilbake til oversikt »

Til toppen