Innledning
Ved å utarbeide en åpenhetsrapport og gjøre den lett tilgjengelig på vår nettside, vil våre kunder, samarbeidspartnere og offentlige myndigheter lettere være i stand til å gjøre seg opp en formening om vår virksomhet. NPG har fokus på å levere profesjonelle tjenester av høy kvalitet, og vi ønsker å synliggjøre hvordan vi kontinuerlig arbeider for å utvikle oss og sikre dette.
NPG er et internasjonalt byrå innen merkevare-aktivering med 80 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Stockholm og Budapest. Vi har over 30 års erfaring med å bygge verdifulle relasjoner mellom mennesker og merkevarer. Våre tjenester omfatter event, exhibition, sport, communication, interactive, markedsføring og design.
Visjon og mål
Vi skal være det ledende byrået innen merkevarebygging.
- Bygge verdifulle relasjoner mellom mennesker og merkevarer.
- Lønnsom aktivering av kundens merkevare
- Skape de beste merkevareopplevelsene
Merkevarer skal oppleves, skape engasjement og vekke følelser. Vi leverer den rette sammensetningen av tjenester innen messer, event, sport, kommunikasjon, interaktiv og markedsføring for å nå deres mål og ambisjoner. Våre viktigste verdier er å være rådgivende, engasjerende og en solid partner.
Firmaene i NPG
![Firmaene i NPG.](https://npg.no/wp-content/uploads/2024/11/2-7-1024x689.jpg)
Organisasjonskart
![Organisasjonskart NPG](https://npg.no/wp-content/uploads/2024/11/1-8-1024x689.jpg)
Global rekkevidde
Med partnere, prosjekter og internasjonale kunder i over 44 land, har vi en sterk global tilstedeværelse og verdensomspennende rekkevidde som utgjør 50 % av våre forretningsaktiviteter. Vi leverer årlig ca 650 prosjekter og omsetter i størrelsesorden 200 millioner.
Samfunnsansvar, mangfold og inkludering
I NPG er høy standard kjernen i alt vi gjør. Dette inkluderer områder som forretningsetikk og bedrifts- og samfunnsansvar. Vi forventer også at våre leverandører over hele verden forplikter seg til samme standarder og prinsipper. Dette sikres gjennom vår Supplier Declaration som signeres av våre leverandører.
NPG forplikter seg til å ta ansvar for bærekraft og samfunnsansvar i alle aspekter av virksomheten vår. Vi leter stadig etter nye og innovative måter å forbedre oss på. Gjennom små og store handlinger kan vi alle gjøre en forskjell.
Fra ord til handling
Vi reduserer vårt fotavtrykk ved å minimere energiforbruk, avfall og utslipp i våre leveranser. Vi promoterer også bruk av resirkulerbare materialer og ressurseffektive løsninger. Dette gjelder leie av møbler, inventar, tepper, veggheng, rigger og teknisk utstyr i forbindelse med gjennomføringer av messer og eventer. Vi har stor grad av gjenbruk på materiell, skilting, profilering og lignende. Vi tenker bærekraft når det velges dekor, utforming og giveaways, hvor gjenbruksmuligheter, materialvalg og nytteverdi vektlegges sterkt.
Sosialt ansvar
Vi arbeider for inkludering og mangfold. Med verdiprosjektet, Like Muligheter, er vi pådriver for nasjonal dugnad og fokus på likestilling i idretten. Jenter i idretten får generelt mindre medieoppmerksomhet, lavere sponsorinntekter og det er vanskeligere å leve av idretten som toppidrettsutøver for kvinner enn menn. Dette ønsker vi å gjøre noe med!
Bærekraftige eventer
Vi søker kontinuerlig etter nye måter å integrere bærekraft i våre tjenester. Dette inkluderer bruk av digitale teknologier for å redusere behovet for fysisk tilstedeværelse og reiser, både internt og i våre leveranser. Vi jobber tett med våre kunder for å hjelpe dem med å oppnå sine bærekraftsmål i eventene vi utvikler og gjennomfører
Etisk forretningspraksis
Vi praktiserer høy etikk og integritet i alle våre forretningsforhold. Vi krever også at våre samarbeidspartnere og leverandører følger de samme prinsippene. Dette gjøres gjennom vår Supplier Declaration.
Måling og rapporter
Vi overvåker nøye vårt eget arbeid med bærekraft og samfunnsansvar og rapporterer jevnlig våre prestasjoner og fremgang. Verktøyene som benyttes er Miljøfyrtårn og Green Producers Tools. Ved å integrere prinsippene i vår daglige drift, har vi forpliktet oss til å være en ansvarlig aktør og til å bidra positivt til en mer sirkulær og bærekraftig fremtid.
Teknologi
Vi bruker teknologiske løsninger for å utnytte mulighetene i møteplassene vi skaper, og oppfordrer våre kunder til å bruke digitale alternativer for å minimere bruken av f.eks papir.
Miljøfyrtårn
Medarbeider-utvikling og rekruttering
Alle avdelinger avholder statusmøter minimum hver måned med informasjon og oppdateringer på status og tiltak i avdelingen og NPG. Her kan ansatte ta opp saker til diskusjon. Det avholdes i tillegg jevnlig sosiale samlinger av forskjellig art for å styrke samhold og arbeidsmiljø.
NPG skal arbeide for et arbeidsmiljø som skal gi gode rammer for kompetanse.
Uavhengighet, kvalitetskontroll og -styring
For at vi skal levere tjenester av god kvalitet er tillit til vårt arbeid avgjørende. Vi har fokus på at vi er uavhengige ovenfor våre kunder og leverandører. NPG skal levere tjenester og produkter av høy kvalitet i alle ledd, slik at kundens krav til leveransen er ivaretatt og gjeldende lover og forskrifter etterleves.
Vi skal være en organisasjon som er engasjert i våre kunders behov, og arbeide målrettet for å sikre en kontinuerlig forbedring av selskapets leveranser, slik at NPG til enhver tid kan levere aktuelle og innovative produkter og tjenester som sikrer måloppnåelse for våre kunder.
NPG har et kontinuerlig fokus på å videreutvikle og implementere prosesser og rutiner for styring av driften. Prosessene støtter seg på de syv prinsippene for kvalitetsstyring: De er kundefokus, ledelse, medarbeidernes engasjement, prosessorientering, kontinuerlig forbedring, faktabaserte beslutninger og samt forhold til leverandører basert på gjensidig nytte.
Finansiell informasjon 2023
Total omsetning 153 554 668 kr.
Kunder, nettverk og medlemskap
Vi har et bredt spekter av kunder med prosjekter på tvers av markeder, forretningsområder og størrelser. Vi utfører prosjekter og leveranser både i Norge og internasjonalt.
NPG er medlem av eller samarbeider med:
- Green Producers Club
- MFO
- Norwegian Offshore Wind
- Sponsor- og eventforeningen
- Visit Oslo
Uttalelse fra styret
Styret i NPG har gjennomgått virksomhetens kvalitetsstyringssystem og retningslinjer for uavhengighet.
Vår oppfatning er at kvalitetsstyringssystemet og retningslinjene er etterlevd.
Styret består av Stig Kristiansen, Lars V. Furset, Halvor Krossen og Katrin Andersen.