Merkevarer og bedrifter kan dra fordeler av å være mer bevisst på miljø og bærekraft i forbindelse med arrangementer, events og messedeltakelse
Av: Linn Fjæstad og Veronica Fredriksen
Økt fokus på innkjøp og valg av materialer, samt bruk av ny teknologi, vil bidra positivt til både klimaet og den enkelte bedrifts grønne profil.
Strengere krav internasjonalt
På internasjonale messer ser vi en økende trend til strengere krav til resirkulering og gjenbruk. I NPG legger vi vekt på å bruke utstyr og materiell med gjenbruksmuligheter. Dette inkluderer blant annet at vi leier inn møbler og inventar, tepper, rigger, teknisk utstyr og annet, samt en stor grad av gjenbruk av materiell, skilting, profilering og lignende på egne prosjekter. Vi har fokus på bærekraft ved valg av dekor, utforming og eventuelle give-aways, hvor gjenbruksmuligheter, materialvalg og nytteverdi vektlegges sterkt. Ved materialer som ikke kan gjenbrukes har vi gode rutiner påresirkulering.

Nor-Shipping 2019
Under Nor-Shipping som trekker tusenvis av shippingfolk fra hele verden til Norges Varemesse på Lillestrøm, ble alle våre stands bygget i modulbaserte messesystemer. Fordelen med dette er, i tillegg til rask montering og demontering, at hele systemet har en lang livssyklus og kan gjenbrukes gang på gang. På Nor-Shipping leverer vi stands til kjente merkevarer som Ulstein, Drew Marine, Wärtsilä, Kongsberg Maritime og Framo. Felles for disse er at standene blir bygget i beMatrix som er et byggesystem av 100% resirkulerbart materiale.

Bærekraftige valg
Som en ledende bransjeaktør innen event og messer har NPG et dedikert fokus på å utarbeide og implementere løsninger som reduserer vårt økologiske fotavtrykk og bevarer miljøet. Vi ønsker å være en rådgivende partner for våre kunder slik at de kan ta mer bevisste og bærekraftige valg.

Vi vil gjerne høre fra deg
Ta kontakt vedrørende ditt neste prosjekt, enten det gjelder konseptsutvikling, design, messe, stand eller et event.
Siste artikler…
- Julen kom tidlig i år …
- Kongsberg Digital benytter messer og events i kombinasjon med digital markedsføring for å nå målgruppen innen B2B markedet
- Bærekraft i event- og messebransjen
- Messetips du ikke vil gå glipp av
- Nordental og NTFs landsmøte 2019
« Messetips du ikke vil gå glipp av Tilbake til oversikt Tilbake til oversikt Kongsberg Digital benytter messer og events i kombinasjon med digital markedsføring for å nå målgruppen innen B2B markedet »