Sett merkevareopplevelse på agendaen – Se vår trendrapport om event-trender

Event-trender

Sett merkevareopplevelse på agendaen
– Se vår trendrapport om event-trender

Hvilke event-trender er gjeldene? Vi ser på alt fra hybride løsninger, bærekraft til deltakeropplevelse. 

Fysiske arrangementer

Fysiske arrangementer er tilbake, og vi er mer enn klare for å oppleve og bli begeistret. Flere aktører i eventbransjen rapporterte rekordtall i omsetning og antall leverte prosjekter etter pandemien.

Fremtiden er hybrid

Eventbransjen har hatt en revolusjonerende utvikling under pandemien hvor byråene har måtte tenke nytt og raskt tilpasse seg for å tilby digitale og hybride alternativer til fysiske events. 

Fysiske eventer gjerne i kombinasjon med digitale løsninger er foretrukket av mange. Byråer som leverer komplementære opplevelser vil bli de fremtidige vinnerne.  

 

Bærekraft og innovasjon

Grønne arrangementer blir mer og mer viktig. Det stilles stadig strengere krav til arrangører og samarbeidspartnere i forbindelse med grønnere arrangement. Det er flere faktorer som bidrar til et mer bærekraftig fotavtrykk, fra reduksjon av matsvinn og plast, kloke valg i innkjøpsfasen, til valg av kurs- og konferansested og samarbeidspartnere. Flere eventbyråer har benyttet koronapandemien godt i form av forbedringer, sertifiseringer og iverksetting av konkrete bærekraftstiltak. NPG er både Miljøfyrtårn sertifisert og medlem av Green Producers Club

 

Mindre, men flere eventer årlig

Event-trender som har blitt mer aktuelt er at flere bedrifter velger å arrangere flere mindre eventer i løpet av året istedenfor ett stort arrangement. Disse eventene kan være rimeligere og bidra til økt synlighet og interesse blant målgruppene.

 

Smittevern, helse og sikkerhet i fokus

Pandemien har resultert i større fokus på hygiene, smittevern og sosial avstand på arrangementer. Berøringsfri teknologi og digital arrangementskommunikasjon vil nok være gjeldene fremover. Smittevernveiledningene skal gi ekstra trygghet for arrangører, utstillere og besøkende. Tydelig kommunikasjon ovenfor deltakere er viktig og i flere land vil det mest sannsynlig være krav om koronasertifikat, vaksinasjon eller testing på arrangementer.

 

Merkevarer skal oppleves

Når vi snakker om event-trender må vi ikke glemme deltakerne! Deltakeropplevelsen er fortsatt en avgjørende faktor for å skape vellykkede arrangementer. Opplevelser, begeistring, nettverksbygging, innhold, kunnskap og interaksjon. Enten det er fysisk eller virtuelt, skal opplevelser og innhold gi engasjement og verdi. 

Ta kontakt med oss i NPG for å se hvordan vi sammen kan utvikle din merkevare! 

Vår agenda_merkevarer skal oppleves

Skal vi ta en prat?

NPG Kontaktskjema (NO)

Grunnleggende kontaktskjema

Ditt navn(Påkrevd)

Vi vil gjerne høre fra deg!