Chat with us, powered by LiveChat

Fremtidens påvirkningsverktøy

«Event blir fremtidens påvirkningsverktøy»

I et intervju med Sponsor- og eventforeningen i april sa førsteamanuensis Rune Bjerke ved Markedshøyskolen Campus Kristiania at event blir fremtidens påvirkningsverktøy, og at potensialet til event i kombinasjon med andre, interne og eksterne, markedsføringsverktøy er enormt.

 

Eventmarkedsføring er verdens raskest voksende markedsføringsform

I dag anslår man at det på verdensbasis brukes rundt 4,5 billioner kroner på arrangementer og events, og at en bedrift i gjennomsnitt bruker rundt en fjerdedel av markedsbudsjettet på å arrangere eller delta på ulike arrangement.

 

Ulike typer events

Begrepet events omfatter en hvilken som helst møteplass hvor mennesker samles som for eksempel corporate events, kurs og konferanser, jubileum, incentive turer, messer og sosiale happenings.

 

Fordelene med events

Events har vist seg å være en utmerket måte å bygge merkevare, synliggjøre verdier og bygge relasjoner. Et event gir deg muligheten til å treffe beslutningstakere og bygge nettverk i et forum der ditt produkt eller tjeneste står sentralt i de fleste faglige samtaler. Et vellykket arrangement gir potensielle kunder en unik mulighet til å få en bedre forståelse og kjennskap til dine produkter eller tjenester. Personlige møter er også den mest effektive måten å skape tillit og påvirke beslutningstakere.

Events - fremtidens påvirkningsverktøy

Events – fremtidens påvirkningsverktøy

Vil du vite mer om hvordan du kan bruke event i markedsføringen?

I NPG jobber vi engasjert og kontinuerlig for en utvikling av live møteplasser for næringslivet, som konferanser, corporate-events og messer, fundamentert i styrken i det personlige møtet i kombinasjon med interaktive- og digitale virkemidler. Vi har god erfaring med å levere alt innen events, enten det gjelder et mindre oppdrag til større arrangementer.

Pin It

Comments are closed.

« Tilbake til oversikt »

Til toppen