Mediemarkedet er i endring og digitale medier i kombinasjon med messer og events vokser

Mediemarkedet er i endring og digitale medier i kombinasjon med messer og events vokser

Strategisk bruk av events og messer endres kontinuerlig

Mediemarkedet er i stor endring og digitale medier i kombinasjon med live marketing som messer og events vokser. Fokus på digitale medier og virkemidler fører til at flere ser verdien og effekten av den personlige interaksjonen. Messer og events kan med riktige virkemidler skape målrettede og effektive opplevelser og resultater.

ISPO_PeakPerformance_exhibitionstand_standsupplier_standbuilder_npg_npggroup_npggermany_ISPO2020_sportmesse_sportexhibition

Brand activation med engasjerende opplevelser

Events og messer er egnede arenaer for å inspirere, dele kunnskap, vise frem trender og nyheter og møte bransjekolleger. For den enkelte utstiller gjelder det å aktivere sin merkevareposisjon ved å skape opplevelser og involvere de besøkende på messen. Det gjelder å gi positive assosiasjoner til bedriften ved å skape en uforglemmelig opplevelse for de besøkende. Det er viktig å benytte virkemidler som støtter oppunder bedriftens merkevare og som fanger oppmerksomheten og engasjerer. Kunnskap, inspirasjon, innovasjon og stolthet bør være i fokus.

«I NPG arbeider vi engasjert hver eneste dag for å utvikle konsepter for norske og internasjonale brands. Vi arbeider engasjert for å utvikle mediet gjennom aktivering av merkevarer gjennom intergrerte opplevelser, kunnskapsbaserte historier, bærekraftige løsninger. Smart bruk av teknologi underbygger og forsterker budskap og effekt av den totale kundeopplevelsen. For våre kunder og samarbeidspartnere optimaliserer dette målsettinger om aktivering av merkevaren, relasjoner og salg.» sier Stig Kristiansen, CEO i Norwegian Promotion Group (NPG).

Avinor messestand på World Routes. Stand levert av NPG

Gjennomtenkte konsepter med godt innhold

NPG ønsker i samarbeid med kunden å fortelle en historie, løfte frem kundens visjon og bygge deres merkevare. For å lykkes med en messestand som skiller seg ut, må man ha et helhetlig visuelt konsept. Et gjennomgående konsept gir et originalt og særegent uttrykk. En tydelig profilering med sterk kommunikasjon og et tydelig formspråk som fremmer merkevaren og et tydelig budskap gir et godt helhetsinntrykk. Konseptet skal skinne igjennom alt fra innhold, uttrykk, aktiviteter, teknologi, markedsføring og standpersonell.

Vi vil gjerne høre fra deg

NPG har utstrakt erfaring knyttet til events og messer med prosjekter over hele verden. Kontakt oss for ditt neste prosjekt

Siste nyheter

Pin It

Comments are closed.

« Tilbake til oversikt Tilbake til oversikt »

Til toppen