Når: 31. aug. – 3. sept. 2020
Hvor: Stavanger
Prosjektleder: John Vanneid, Tore Thiesen, Halvor Krossen, Jon Atle Sandakken & Bent Røiseland
Designer: Bendik Skilbrei, Paulina Grychowska
NPG med rekordmange prestisjeprosjekter på oljemessen ONS
NPG satte nye rekorder med over 40 prosjekter inklusive mange av industriens toneangivende selskaper og sterkeste brands på kundelisten. Kunde- og prosjektmiksen er svært sterkt og sammensatt med store brands, langsiktige kunder og nye spennende selskaper. Prosjektene er en kombinasjon av kreativ bruk av messemediet, visualisering og design, sterk prosjektledelse og relasjonsbygging, kvalitet i produksjon og leveranse, en helhetlig kommunikasjon og samarbeid med kunden som gir gode resultater.
ONS 2018
ONS 2016
Celebert besøk på flere av standene
HKH Kronprins Haakon, statsråd Terje Søviknes (Frp) og ordfører i Stavanger, Christine Sagen Helgø (H), fikk en omvisning på messen. Flere av standene vi har leverte på messen fikk celebert besøk inkludert Neptune, Equinor or Aker BP.
Årets tema – innovasjon
Tema for årets oljemesse var innovasjon som er en god betegnelse på hvordan oljebransjen har tatt i bruk mye ny teknologi og smarte løsninger for å redusere kostnader. Flere aktører fra Silicon Valley og fornybar energi var representert på messen.
Sterke merkenavn på kundelisten
NPG står bak konseptutvikling, visualisering/design og bygging av standene til mange sterke merkenavn deriblant:
- Aker BP
- BARTEC Technor
- Ellingsen Group
- Equinor
- Framo
- Kværner
- Neptune Energy
- Petroleumstilsynet
- Parker Hannifin
- Petoro
- Repsol Norge
- TechnipFMC
NPG har også levert flere paviljonger inkludert Western Norway Pavilion og den Italienske paviljongen. Ekstra moro er det at to av våre kunder, Equinor og Aker BP, ble nominert til beste stand blant de 1.124 utstillerne.
Nominasjon i kategorien Beste Stand
To av våre stands, Equinor og Aker BP, ble nominert i «Best Stand Award» under ONS. Flere kriterier ligger til grunn for nominasjonen;
- Overall and integrated design
- Concept, message, product information, purpose with the stand and reference to the ONS theme – Innovate
- The allocation of space
- Creative use of presentation tools
- Credibility and integrity of the stand
- Staff manning the stand’s knowledge of concept, message and identity of the business
- The stand’s function as a meeting place
- Creativity used in order to attract attention
Historiefortellinger og teknologi
Flere aktører hadde valgt å formidle sine historier og fremvisning av produkter gjennom store LED skjermer. Dette er en effektiv måte å tiltrekke publikum og formidle budskapet på. Utstillerne hadde lagt ned mye arbeid i å engasjere de besøkende på messen i form av servering av mat og drikke, utdeling av give-aways, Virtual Reality (VR) 360 graders film og E-simulatorer.
Vi vil gjerne høre fra deg
NPG har utstrakt erfaring knyttet til design, konseptutvikling og bygging av messestands og paviljonger med prosjekter over hele verden.
« Neptune Energy Tilbake til oversikt Tilbake til oversikt Aker BP »