Prosjekt
Leveranse
- Sponsorater
- Medierettigheter
- Bærekraftseminar
- Nordic Youth Challenge
Lokasjon
- Mysen
- Haderslev
Fotograf
- Eventfotografene
Om prosjektet
Tour of Scandinavia er et prestisjefylt skandinavisk etapperitt på sykkel for damer, eksklusivt på WorldTour-nivå. Med hele verdenseliten på startlinjen, er Tour of Scandinavia det eneste etapperittet i Skandinavia som har oppnådd WorldTour-status.
Årets ritt strakte seg over fem spennende etapper, fra startpunktet i Mysen, Norge, til målgang i Haderslev, Danmark. Tour of Scandinavia tiltrekker seg et globalt publikum, og i år fikk hele 158 land oppleve rittet direkte på TV, med en potensiell rekkevidde på 420 millioner husstander.
Vår rolle
NPG Sport & Communication hadde en nøkkelrolle i å sikre Tour of Scandinavia stor suksess. Gjennom våre tjenester innen salg av sponsorater og medierettigheter bidro vi til å øke både inntektene og synligheten til arrangementet. Vårt tette samarbeid med arrangøren inkluderte også gjennomføring av sidearrangementer og bærekraftseminarer, som ga arrangementet en unik profil.
Vi lanserte også Nordic Youth Challenge i samarbeid med vårt verdiprosjekt «Like Muligheter«. Dette initiativet samlet unge talenter fra hele Norden til en landskamp for jenter i alderen 15-18 år og ga dem muligheten til å konkurrere under de samme rammene som proffene.
Resultatet
Samarbeidet med Tour of Scandinavia har gitt betydelige resultater. Medierettighetene vi forvaltet sikret bred TV-dekning i 158 land, og sponsoratene vi bidro med har økt arrangementets kommersielle verdi. Dekningen har forsterket rittets globale appell og tiltrukket seg et bredt internasjonalt publikum.
Nordic Youth Challenge ble en suksess, og inspirerte unge, kvinnelige syklister til å drømme stort. Tour of Scandinavia har ikke bare blitt en sportslig suksess, men også en viktig plattform for ungdom og likestilling innen idrett.
Tour of Scandinavia er det største og eneste world cup rittet for kvinner i Norden, hvor alle de beste rytterne i verden deltar.