Prosjekt
Leveranse
- Mediekjøp
- Markedsføringskampanje
- Radioproduksjon
- Grafisk design
- Utendørsreklame
- Agency Event
Lokasjon
- Oslo, Stavanger, Trondheim
Fotograf
- Kareem Habbal
Om prosjektet
Thai Airways skulle lansere sin nye direkterute mellom Oslo og Bangkok. Som en aktør som tilbyr reiser til en av verdens mest populære destinasjoner, ønsket de å nå ut til reisende som drømte om en smidig og behagelig reise til Thailand.
For å oppnå dette ønsket de en helhetlig markedsføringskampanje som benyttet kanaler som er synlig i bybildet.
Vår rolle
NPG utviklet og gjennomførte en kampanje som kombinerte kreative tiltak med strategisk distribusjon. I vårt studio hos NPG Sport & Communication produserte vi radioreklamer med et fengende budskap som ble sendt på populære radiokanaler for å nå målgruppen. Radioproduksjonen ble skreddersydd for å fange interessen til reisende som vurderte Thailand som sin neste destinasjon.
I tillegg skapte vi digitale annonser som ble strategisk plassert på digitale billboards på sentrale knutepunkter som t-bane, trikk og togstasjoner rundt om i Oslo. Disse visuelle elementene sørget for sterk tilstedeværelse i bybildet og økt merkevarebevissthet blant tusenvis av daglige pendlere.
Som en del av kampanjen planla og gjennomførte NPG Event et eksklusivt event for spesielt inviterte reisebyråer. Eventet var en intim sit-down middag som ga Thai Airways en mulighet til å takke sine samarbeidspartnere for deres innsats med å selge billetter til Thailand. Middagen besto av fire thai-inspirerte retter, laget med norske råvarer, noe som skapte en minneverdig opplevelse som styrket relasjonen mellom Thai Airways og reisebyråene.
Med tett prosjektledelse fra vårt team sikret vi at alle deler av kampanjen, fra produksjon til gjennomføring, holdt høy kvalitet og ble levert innenfor tidsrammen.
Resultatet
Resultatet av kampanjen var betydelig økt synlighet av Thai Airways blant publikum. De digitale skjermene, plassert på noen av byens mest trafikkerte steder, ga sterk tilstedeværelse i bybildet. Radioreklamene fanget oppmerksomheten til et bredt publikum, og kombinasjonen av disse tiltakene bidro til en målbar økning i salget av flybilletter.
Kampanjenes resultater la et solid grunnlag for Thai Airways sin videre satsning i det norske markedet. Samarbeidet mellom Thai Airways og NPG demonstrerer hvordan en målrettet markedsføringsstrategi kan skape resultater både for merkevarebygging og salg.
Gjennom strategisk plassering, kreativ produksjon og et eksklusivt event, har vi sammen klart å øke synligheten og merkevarebevisstheten for Thai Airways i Norge.