Brand activation - å gjøre merkevaren levende
Hos NPG handler merkevareaktivering om langt mer enn synlighet. Målet vårt er å gjøre merkevaren levende, gjennom opplevelser som folk husker, snakker om og knytter seg følelsesmessig til.
Ved å utvikle strategiske konsepter, interaktive løsninger og engasjerende møteplasser, enten det er digitalt, fysisk eller hybrid, skaper vi kontakt mellom mennesker og merkevarer som gir varig gjennomslag.
Immersive vs. Interactive
To begreper vi ofte bruker når vi snakker om opplevelser, er immersive og interactive. De kan høres like ut, men betyr noe litt forskjellig:
Immersive: Immsersive opplevekser lar publikum tre inn i en ny virkelighet, skapt gjennom scenografi, lyd, lys, AR/VR eller 3D univers.
Et eksempel er et digital showroom utviklet av NPG Interactive, sammen med NPG Exhibition og NPG Design, hvor en virtuell 3D-verden kombineres med salgsverktøy som presenterer budskap og innhold på en engasjerende og intuitiv måte.
Interactive: Opplevelser som inviterer til toveisengasjement, der publikum aktivt påvirker innholdet eller får det tilpasset sine valg.
Et eksempel er et touch-basert interaktivt salgsverktøy utviklet av NPG Interactive, som gir en fleksibel og engasjerende demonstrasjon av komplekse løsninger.
Hva er et touchpoint?
Et touchpoint er alle de stedene en kunde møter merkevaren, enten det er før, under eller etter et prosjekt. Dette kan være alt fra nettsider og sosiale medier, til messestands, eventer, kundemøter og digitale opplevelser.
Hos NPG kartlegger og utvikler vi hvert touchpoint strategisk, slik at de sammen bygger en helhetlig og engasjerende merkevareopplevelse

Vil du lære mer?
Vil du vite mer om hvordan vi jobber med strategi, rådgivning og merkevareaktivering?
Ta gjerne kontakt — vi snakker gjerne mer lingo med deg!