Veronica Fredriksen

Marketing Manager

Merkevareopplevelser| Hvordan skape en sterkere tilknytning mellom målgruppe og merkevare på messer?

Merkevarer er ikke bare et navn eller en logo – det skal også være en levende opplevelse som engasjerer sansene og skape gode opplevelser. Gode merkevareopplevelser handler om å skape positive, meningsfulle og konsistente opplevelser for kundene i møte med merkevaren.

Å skape positive opplevelser som både skiller seg ut og etterlater et varig inntrykk er essensielt for å skape sterke tilknytninger mellom merkevaren og målgruppen din.

Nøkkelen til å skape gode merkevareopplevelser på messer er unikt design, interaktivitet og engasjerende aktiviteter som forsterker forbrukeres relasjon til merkevaren. Den direkte interaksjonen gir en unik mulighet for å etablere og utvide forretningsforbindelser, og kan også være avgjørende for å skape sterkere tilknytning mellom målgrupper og merkevaren.

Som ledende byrå innen merkevareaktivering, er vi i NPG spesialister på å skape unike og engasjerende opplevelser for våre nasjonale og internasjonale kunder, både innenlands og utenlands. Gjennom tverrfaglig samarbeid mellom avdelingene, utvikler vi helhetlige konsepter med nøye gjennomarbeidet design, innhold og interaktive løsninger

Veronica Fredriksen

Marketing Manager, NPG

For å skape gode merkevareopplevelser på messer er det viktig å utnytte hver kvadratmeter maksimalt og ha et sterkt messekonsept. Standen bør være funksjonell og tiltalende, i tråd med utstillerens visuelle identitet. Godt innhold og aktiviteter fremmer merkevaren, og tiltrekker besøkende til standen.

Hvordan bidrar vi med å skape gode merkevareopplevelser?

Gjennom nært samarbeid mellom NPG Design, NPG Exhibition og NPG Interactive, arbeider vi dedikert med å skape skreddersydde messestands som ikke bare gir uforglemmelig øyeblikk, men også engasjerer deres målgruppe.

Vi i NPG er opptatt av å skape helhetlige opplevelser som skille seg ut. Vi vet at hver bedrift er unik, og jobber derfor dedikert med å tilpasse tjenester etter kunders individuelle behov og målsettinger.

1. Fra design til skreddersydd stand

I NPG har vi lang erfaring med å designe og levere messestands. Vi leverer et stort antall standprosjekter hvert år, både i Norge og utlandet. Med ca. 650 gjennomføringer årlig, vet vi hva som skal til for å bli synlig på messen. Vårt hovedfokus er å levere imponerende messestands og formidle kunders budskap på en måte som fanger oppmerksomhet og skaper varige inntrykk.

NPG Design bistår med alt du trenger innen design. Våre in-house designere har lang erfaring med å levere merkevareopplevelser som formidler ditt budskap og visualiserer din idé. Designavdelingen kan bistå med konseptvisualisering, 3D visualisering, tekniske skisser, grafisk design og motion design . Vi gir kunder klare planskisser og 3D visualiseringer av konsept, slik at du kan se nøyaktig hva som forventes. Vårt fokus er å levere i tråd med dine forventninger.

Tidligere prosjekter:

Strai kjøkken debuterte for første gang på Bygg Reis Deg-messen. Vi i NPG fikk muligheten til å omforme Strai sine konsepter og ideer til imponerende 3D-visualiseringer. Et tverrfaglig samarbeid mellom NPG sin exhibition og designavdeling resulterte i en elegant messestand som presenterte Strai’s norskproduserte kjøkken og bad på en elegant måte.

Deltakelsen på messen var en strålende suksess hvor de fikk møte nye og eksisterende kunder, presentere unike løsninger og bygge merkevare. Strai har gjennom hektiske dager på messen opparbeidet seg flere leads fra både proff- og privatkunder som nå skal følges opp i kjedens forhandlernettverk.

Strai sin messestand, levert av NPG, under Bygg Reis Deg-messen

2. Streaming og digital tilstedeværelse

Å skape en digital tilstedeværelse før, under og etter messen er et strategisk tiltak for å forsterke merkevareopplevelsen. NPG Interactive kan bistå deg og din bedrift med digital tilstedeværelse. Ved å dele innhold, liveoppdateringer og oppfordre til deltakelse på sosiale medier, vil dette forlenge opplevelsen og engasjementet med merkevaren.

Tidligere prosjekter:

Under Bygg Reis Deg-messen, var vår medieavdeling NPG Interactive tilstede for å streame et foredrag direkte fra messen. Oppdraget ble gjort på vegne av Talgø Møreroyal hvor deres ambassadør, Halvor Bakke, holdt foredraget «Eventyrlige prosjekter» direkte fra standen.

Bakke er blant annet kjent fra TV-programmet Eventyrlig Oppussing. Direkte streaming fra standen er en fantastisk mulighet til å øke rekkevidden og nå målgrupper som ikke er fysisk til stede på messen.

Standaktivering_ Flere utstillere tar i bruk strategien med å arrangere "live sessions" direkte på sin stand
Live streaming av Halvor Bakke sitt foredrag på Talgø Møreroyals messestand

3. Messeaktiviteter

Å organisere aktiviteter og skape en positiv atmosfære er avgjørende for å tiltrekke og engasjere besøkende, samtidig som det bidrar til å skape gode assosiasjoner til bedriften. Her er det kun kreativiteten som setter grenser for hva vi kan få til.

NPG kan tilrettelegge og utforme messestands som muliggjør aktiviteter, slik som seminarer eller foredrag. I tillegg kan vi i NPG levere spesifikke aktiviteter til din messestands, slik som anskaffelse av mat og drikke, matservering, underholdning etc. 

Les også: Standaktivering – hvordan skape minneverdige merkevareopplevelser på messer?

Tidligere prosjekter:

Maxbo sin stand under Bygg Reis Deg, kunne besøkende delta i konkurranser og seminarer. Aktivitetene som ble holdt på standen ga besøkende mulighet til å forbedre sin kunnskap, utforske Maxbos produktkategori og teste ut noen av produktene. I tillegg ble det utdelt popcorn og drikke til de besøkende.

Samlet sett skapte Maxbo en positiv opplevelse som besto av god stemning, imponerende fagkunnskap, tydelig kommunikasjon, mye latter og underholdende konkurranser.  Opplevelsen var ble en vellykket kombinasjon av ekspertise og glede, hvor deltakerne samhandlet med merkevaren gjennom lærerike øyeblikk og morsomme aktiviteter.

Utdeling av popcorn under Maxbo sin stand på Bygg Reis Deg

4. Personlig interaksjon

Samtaler, interaksjoner og fysiske messer spiller en viktig rolle i å bygge sterke relasjoner og skape verdifulle opplevelser for både merkevarer og deres målgrupper. En-til-en samtaler på messer tillater øyeblikkelig tilbakemelding og muligheten til å respondere direkte på spørsmål fra besøkende. Dette kan være avgjørende for å bygge tillit og forståelse. 

NPG er din partner når det gjelder å skape skreddersydde stands som legger til rette for personlige interaksjoner samtidig som dine produkter eller tjenester blir presentert på en fornuftig måte. 

Gjennom interaksjoner kan besøkende oppleve produkter eller tjenester på en mer hands-on måte. Dette skaper en mer helhetlig opplevelse og kan hjelpe dem med å forstå hva merkevaren tilbyr. Messer er også en perfekt arena for å bygge nettverk. Dette kan være verdifullt for både merkevaren og besøkende for å etablere samarbeid og fremtidige muligheter.

God stemning på stand

Ønsker du å vite hvordan du kan skape merkevareopplevelser?

Med over 30 års erfaring fra messer både nasjonalt og internasjonalt, er vi blant Norges mest erfarne messespesialister.

Ikke nøl med å kontakte oss i dag for en uforpliktende og hyggelig samtale. Våre rådgivere hjelper deg med å skreddersy et konsept som passer ditt formål.