Trond Killingstad blir rådgiver i NPG Sport & Communication
En av mediebransjens mest erfarne tungvektere går inn i rollen som rådgiver i det raskt voksende sportsbyrået NPG Sport & Communication, for å bygge partnerskap og sponsoravtaler mellom næringslivet og idretten. Han tar også med seg det kommersielle ansvaret og rollen han har hatt i e-sport og gamingselskapet Good Game over til NPG, som nå blir ansvarlig for sponsoravtalene i Good Game. Killingstad var sentral i å utvikle kommersiell radio i Norge, som salgsdirektør i P4 gjennom 25 år.
Espen Skoland
Vi er stolte av å styrke laget med det mange mener er Norges dyktigste selger og salgsleder. Trond kjenner alt og alle i både mediebransjen, næringslivet og store deler av idretts-Norge, og blir en unik ressurs for oss.
Svært få kan vise til tilsvarende erfaring og resultater som Trond, og det er nok å ta tak i av muligheter i sponsormarkedet, som nå er større en markedet for TV-reklame. Da trenger vi en kraft som Trond.
Styrker e-sportsatsningen i Good Game
Trond Killingstad har allerede begynt i sin nye jobb, og ser frem til nye utfordringer i et større miljø, samtidig som også e-sport satsningen vil styrkes gjennom den nye organiseringen.
– Dette er et selskap og en utfordring som er skreddersydd for mine interesser og min erfaring, sier Killingstad. – Jeg har selv vært en betydelig sponsor av norsk idrett i mange år gjennom P4, og brenner for å skape gode partnerskap alle parter tjener på. Da holder det ikke å bare gjennomføre et salg, men å bygge verdier gjennom god aktivisering og nært samarbeid over tid. Samtidig tar jeg med e-sport satsningen i Good Game inn i et større fagmiljø. Dette blir vinn-vinn, sier Killingstad.
Daglig leder Erlend Blakstad i Good Game, mener dette blir en god løsning for alle parter.
– Vi får et større team engasjert i gaming og e-sport, Trond får utnyttet sin kapasitet bedre på et bredere felt, og vi sparer i tillegg penger, så dette blir veldig bra, sier Blakstad.
Det hører med til historien at Harald Strømme, som er partner i NPG Sport & Communication, også er gründer og største aksjonær i Good Game. Strømme og Killingstad har jobbet for og med hverandre i en årrekke i ulike sammenhenger, og blir nå gjenforent i sportsbyrået.